En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet..... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet..... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet.....

Door: Jessica en Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 April 2010 | Nepal, Pokhara

Vanochtend begon mijn reis terug naar huis. Aangekomen op het vliegveld zag ik verontrustende blikken. Ik had me al voorbereid op een terugkomst op zaterdag n.a.v. de verhalen van Karin over haar terugvlucht, dus was op het ergste voorbereid. Althans, dat dacht ik. Mijn vlucht naar Delhi zou in eerste instantie op tijd vertrekken, maar in Delhi zou ik tot zeker 22.00 uur moeten wachten op mijn vlucht naar Londen. Dit ivm de vulkaanuitbarsting in IJsland en de zwarte wolken die Noord Europa momenteel passeren. Ach, een vertraging van 10 uur. Genoeg tijd voor meditatie zullen we maar zeggen. Al snel werd omgeroepen dat ook de vlucht richting Delhi zo'n 3,5 uur vertraging zou hebben. Of je nou moet wachten in Kathmandu of in Delhi.... Tijdens een aangeboden ontbijt kwam het bericht dat onze vlucht van Delhi naar Londen helemaal gecanceld was. Ga maar terug naar Kathmandu en wacht maar af wanneer je weer op een vlucht kan worden geboekt. Dat ben ik dus nu aan het doen. Eerst naar het kantoor van Jet Airways gegaan en daarna met India gebeld. Vanavond om 23.00 uur kan ik bellen met de helpdesk in India en hopelijk kan ik dan worden ingeboekt op een nieuwe vlucht. Maar iedereen is vrij huiverig en aangezien er al 40.000 mensen zijn gestrand (overal vandaan) vrezen ze dat het nog wel dagen kan duren voordat er een beschikbare vlucht is. Dus mensen, nog even geduld. Ik kom zo snel mogelijk!!

Wel gaaf om te merken dat Vipassana nu al werkt. Ik ben zwaar relaxed en laat het allemaal maar gebeuren. Adem in, adem uit. Ik ga zo maar weer de straten in Kathmandu onveilig maken (-;

  • 16 April 2010 - 08:58

    Jitske:

    Succes met wachten Wij wachten met je mee.

    Gr Jits

  • 16 April 2010 - 08:59

    Kim:

    Lieverd! Ik leef met je mee. Ik verheug me op je terugkomst, maar eerst nog even de laatste loodjes voor jou. Ik denk aan je!

    En wat is er nou mooier dan alles wat je daar hebt geleerd gelijk in de praktijk uit te kunnen voeren en merken dat het ook nog werkt ;)

    Sterkte!

    Liefs,
    Kim

  • 16 April 2010 - 09:50

    Hester:

    een paar dagen extra vakantie,moet je maar denken....
    veel succes en hopelijk drijven de donkere wolken hier snel over en kun je weer terug naar Zwolleywood.

  • 16 April 2010 - 10:35

    Eva:

    hee jessica! dat is balen! gelukkig ben je lekker zen nu en maak je je lekker nergens druk om! ;-)
    wel jammer als we elkaar nu niet meer zien voordat ik wegga. maar wie weet gaat mijn vlucht maandag ook wel niet en die van jou wel en zien we elkaar alsnog!? we wachten het af..
    bezig met de laatste dingen regelen hier, huis leegmaken voor de huurders, dat soort dingen. heb er zin in. hopelijk tot gauw! xxxxxx eva

  • 16 April 2010 - 11:05

    Karin Veldhoen:

    Dit scenario kun je niet vantevoren bedenken, dat je niet terug kunt komen vanwege een vulkaanuitbarsting op IJsland. Leg je er maar bij neer dat je niet op papa's feestje zult zijn. Je kunt je wel in alle mogelijke bochten wringen, maar dit is overmacht. Er moeten zoveel reizigers opnieuw ingepland worden. Heel prettig dat jouw 10-daagse meditatie je nu zo rustig doet reageren op deze omstandigheden. Wel fijn dat je met die twee Engelsen bent, lotgenoten. Geniet nog maar wat van Kathmandu.
    Ik hoop heel spoedig nieuwe vluchttijden van jou te ontvangen.
    We denken aan je.
    Heel veel liefs, mama

  • 16 April 2010 - 12:16

    Marion:

    de laatste loodjes meis!!maar nog ffie's!!!koppie op!!!

  • 16 April 2010 - 13:26

    Karin:

    Nou, idd had je al voorbereid op de terugvlucht, maar dit had niemand kunnen bedenken, wat balen. Je had het nog zo mooi gepland om dan bij het grote feest van je paps te kunnen zijn, maar er wordt roet in het eten gegooid (leuke woordspeling). Gelukkig ben je er heel relaxed onder en geniet je nog maar even van de extra tijd in Kathmandu. Ben je inmiddels al in Patan geweest?

    Dikke kus

  • 16 April 2010 - 17:22

    Karin Alias Catoo:

    Oeps, jij ook al!!!! Collega van mij zou vandaag terugvliegen.....wss (let wel waarschijnlijk) wordt het pas dinsdag.
    Gelukkig dat je niet op de luchthaven hoeft te blijven, ik heb nog steeds een "trauma" van 24 uur vertraging op KTM-luchthaven...
    Succes met het wachten, ik hoop dat je je nog kan vermaken (maar dat zal daar wel)

  • 17 April 2010 - 08:55

    Johanna:

    't is me wat. Ga maar lekker genieten daar van je extra dagen je kunt er toch niets aan veranderen. Wat fijn dat je zo relaxt bent!
    Knuffel en goeie reis straks een keer!

  • 18 April 2010 - 12:14

    Cindy :

    HEY jES..
    OOk ik heb super bewondering voor je.. top.. Hopelijk kan je gauw naaar huis vliegen..
    Liefs Cindy

  • 19 April 2010 - 19:24

    Charissa:

    Hey Jess,
    wat doe jíj nou? Beetje wegblijven.... tjonge, wat een toestand, zeg. Gelukkig heb je je laatste leerervaring mee... hoop dat dat even blijft werken (zolang je dat nodig hebt...) Maar dán echt wel terugkomen hoor! We kunnen Benjamin niet langer opvangen hier..! Maak er nog even wat van en dan knuffelen we elkaar helemaal plat, oké? Liefs en dikke knuf van alle4, Freek & Charissa, Fabienne en Mackendy Doegie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 73459

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 02 April 2010

Nepal, het dak van de wereld

16 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: