De laatste paar dagen in Ghana...... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen in Ghana...... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen in Ghana......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Februari 2009 | Nederland, Hasselt

Zondagochtend ben ik met het vliegtuig van Tamale naar Accra gevlogen. In eerste instantie wilde ik met de bus gaan, maar heb toch besloten, mede op advies van anderen, om het vliegtuig te pakken. Dit was een goede beslissing, anders had ik 12 uur in een bus gezeten en nu was ik in iets meer dan een uur in Accra. Het vliegtuig had niet eens vertraging, dus ik was helemaal verbaasd.

Op de luchthaven werd ik opgehaald door Herbert, een Nederlander die werkt voor Golden Tulip. Daar heb ik ook overnacht, wat echt super goed geregeld was. Wilde zelf eerst in het hotel overnachten, maar het was echt heel fijn om afleiding te hebben en gewoon bij hun thuis te slapen. Samen met zijn vrouw en twee kinderen ben ik 's middags naar de Chinees geweest en hebben we heerlijk gegeten. Ik werd "auntie Karin" genoemd, echt heel erg grappig. In Ghana is het heel normaal om mij dan tante te noemen, dat doen ze echt uit respect.

De rest van de dag gewoon lekker op de bank gehangen, achter internet gezeten en met de kinderen gespeeld. Het boek van Jip en Janneke (Engelse versie, ja die bestaat echt) heb ik weer uit de koffer gehaald en dat vonden de kids helemaal geweldig. Zij konden het tenminste lezen en begrijpen. Heb het ook voorgelezen op een schooltje in Tamale, maar daar begreep niemand mij. Ben op een gegeven moment maar opgehouden met lezen en alleen maar plaatjes met ze gekeken en zo af en toe en Engels woord genoemd.

De volgende dag was er een auto met chauffeur voor mij geregeld, super luxe. En samen zijn we op jacht gegaan naar een Ghanees voetbalshirt voor William. Daar kun je echt de hele ochtend mee zoet zijn, want je moet echt langs alle kraampjes gaan om te kijken naar de kwaliteit, nou die is overal even slecht, hahaha....en natuurlijk moet je afdingen, want anders wordt je echt belazerd. Ze durfden gewoon 250 dollar te vragen voor zo'n shirt, uiteindelijk voor nog geen 5 euro heb ergens een shirt weten te bemachtigen, klein prijsverschilletje niet dan?! 's Middags heb ik lekker gezwommen en in het zonnetje gelegen bij het Golden Tulip hotel. Wat kan dat fijn zijn om even te zwemmen, voelde me weer helemaal fris.
's Avonds ben ik weer netjes op de luchthaven gezet en kon ik eindelijk naar Nederland. Voor het eerst echt alleen vliegen, want de heenweg was ik samen met Evelien. Ik vond het best heel erg spannend, maar ook dat is weer helemaal goed gekomen.

Op Schiphol stond William en Roos mij op te wachten, wat was ik blij om hen weer te zien. Gelijk vanaf de luchthaven zijn we doorgereden naar het ziekenhuis om bij Esther langs te gaan. Die had echt de dagen afgeteld dat ik weer thuis zou zijn en het was dan ook echt geweldig om haar te zien. Papa en mama zaten daar ook en we hebben lekker geknuffeld met elkaar.

Het heeft even geduurd voordat ik de energie weer had gevonden om even een verslag te doen van de laatste dagen in Ghana, maar het is me toch gelukt. Ben zo ontzettend blij dat ik weer in Nederland ben en Ghana achter me heb gelaten. De afgelopen dagen heb ik veel gepraat met mijn vader, moeder, zusjes en William. Maar kan het nog steeds niet geloven wat er allemaal om me heen gebeurd. Heb toch een paar weken gemist ofzo, dus het is helemaal goed dat ik nu in Nederland ben. Ghana blijft wel en misschien dat ik wel weer een keertje terug ga. Dan natuurlijk samen met William, want die zou nog mijn kant opkomen. Dat hebben we ook maar afgeblazen.

Heb me de laatste paar dagen in Ghana onwijs druk lopen maken met wat ik moet doen met al het geld dat ik van jullie heb gekregen. Ik heb het namelijk nog lang niet allemaal uitgegeven, maar daar ga ik echt nog goed over nadenken. Wordt vervolgd.........







  • 19 Februari 2009 - 21:31

    Fam Kamphof:

    lieve karin

    fijn dat je weer thuis bent.

  • 19 Februari 2009 - 21:49

    Herma En Hiels:

    Ha Karin.

    Fijn om te lezen dat je weer terug bent en je gevoel ook zegt dat het zo goed is.
    Geniet van alle momenten die je hebt meegemaakt en sterkte met alles wat nog komt.

    Hopelijk tot gauw.

    Liefs Herma en Hiels.

  • 20 Februari 2009 - 07:17

    Fancy:

    Heej Karin..

    Fijn om toch nog ff je "laatste" Ghana verhaal te lezen op deze site.. Je hebt het mooi afgesloten!! Fijn dat je weer thuis bent.. Geniet ervan en sterkte met alles!!

    Liefs..

  • 20 Februari 2009 - 07:41

    Patricia Klaver:

    welkom thuis

  • 20 Februari 2009 - 09:01

    Gerjanne Immeker:

    Heej Karin! Fijn dat je veilig thuis bent aangekomen, en dat je nu heerlijk bij je familie bent. We wensen jullie allemaal heel veel sterkte toe met alles wat komen gaat. Liefs, Gerjanne

  • 20 Februari 2009 - 09:20

    Saskia:

    Hi Karin,

    Goed dat je weer thuis bent!! Dichtbij jouw familie!
    Heel veel sterkte!

    Liefs Saskia

  • 20 Februari 2009 - 10:57

    Marion:

    hey karin super dat je weer thuis bent!!!en geniet maar lekker van de familie en william!!!dikke kuzz van ons

  • 20 Februari 2009 - 11:44

    Harmke:

    lieve Karin,

    FIjn dat je weer thuis bent en dat de terugreis goed is gegaan. Heerlijk om iedereen weer vast te houden en te zien.
    Sterkte met wat komen gaat en mocht er iets zijn.....

    liefs Harmke

  • 20 Februari 2009 - 17:14

    Roelian:

    He karin,
    fijn dat je weer thuis bent bij je familie en vrienden, het was leuk je verhalen te lezen, ik wens je heel veel sterkte de komende periode

    Groetjes Roelian

  • 21 Februari 2009 - 08:15

    Karin Ellen:

    Hey Meis,
    Fijn dat je weer in NL bent bij je familie.
    Geniet van elkaar.

    liefs karin

  • 21 Februari 2009 - 18:50

    Corina:

    Hey Karin,

    Fijn dat je weer thuis bent bij je familie en vrienden. Geniet van elkaar en sterkte met alles!!

    liefs
    corina

  • 23 Februari 2009 - 11:54

    Linda Ham:

    Hej Karin,

    Hoorde van degene die nog in Ghana zijn dat je vervroegd naar huis bent gegaan. Ik heb hier op je site een beetje gelezen en snap je keuze heel goed hoor!
    Ik wilde je even heel veel sterkte wensen met alles.

    Ik ben nu ook weer paar dagen thuis, is toch wel apart. Zou ik misschien van jou de groepsfoto voor t kantoor nog mogen hebben? (lindaatjuhh@gmail.com)

    Nogmaals veel sterkte!

    Groetjes Linda

  • 24 Februari 2009 - 17:10

    Ans:

    Meid wat fijn dat julli e in deze situatie weer samen zijn.Heel veel sterkte en bedankt voor de mooie verhalen en het mee mogen leven op afstand.Ans

  • 24 Februari 2009 - 19:02

    Christien :

    hoi Karin, ik ben niet zo'n trouwe volger maar begreep van de week van één van je collega's dat je terug was en de reden zouden op je blog staan. wat een nare situatie, 'k wil je veel sterkte wensen en natuurlijk ook je ouders en andere familieleden. je hebt gelijk ghana blijft wel, maar er zijn dingen in het leven die je maar één keer kan doen. heb het goed samen hartelijke groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hasselt

Karin

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 73482

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 02 April 2010

Nepal, het dak van de wereld

16 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: