Hier ben ik weer even....... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu Hier ben ik weer even....... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

Hier ben ik weer even.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Maart 2009 | Nederland, Hasselt

Wilde even een kort berichtje plaatsen. Heb zojuist namelijk een aantal foto's op de site geplaatst voor de liefhebbers.

Ben alweer een maand in Nederland, wat gaat de tijd toch snel en eigenlijk ook weer niet. Om alles een beetje een plekkie te geven, ben ik druk aan het lezen in mijn eigen dagboek.

Zo las ik ook het verhaal van de opruimwoede van grandma. Al het afval wordt in Ghana zo maar op straat geknikkerd. Bij alles wat je koopt krijg je een zwart plastic zakje dat vervolgens ook op straat beland. Het straatbeeld is dan ook best goor, Tamale lijkt gewoon een grote vuilnisbelt. Toch heb ik wel een aantal containers gesignaleerd met de tekst "Keep Ghana clean", echt een giller, want er zit amper afval in, maar goed. Als ik grandma moest geloven bracht zij altijd haar afval naar zo'n container en ze probeerde de rest van de buurt daar ook enthousiast voor te maken. Maar dat lukt nog niet echt, want zo gooit iedereen afval tegenover haar huis, waar ze zich enorm aan ergerd. Dus op een zaterdagochtend werden de kinderen ingeschakeld om het op te ruimen. Al het afval werd op een bult gegooid en vervolgens in de fik gestoken. Je kunt je wel voorstellen dat dat niet echt gezond is, het is allemaal plastic dat verbrand wordt. Grandma zat toe te kijken op haar tuinstoel en te commanderen, best komisch. Ik wilde ook wel helpen met het fikkie stoken, ben ik goed in, hahaha.....Maar dat werd mij echt verboden, want het zou ongezond voor mij zijn, de lucht die er vanaf kwam, jajaja en voor de kinderen zal het wel gezond zijn.

Hendrik die samen met mij het gehandicaptenproject heeft gedaan zet nu met zijn vriendin Mayke een sporttoernooi op voor kinderen. De voorbereidingen zijn in volle gang, ze hebben een echt groen voetbalveld geregeld (jajaja) en willen de kinderen t-shirts geven voor deze onvergetelijke dag. En natuurlijk mag een drankje en een ijsje op zo'n sportdag niet ontbreken. Omdat ik het heel leuk vind wat ze regelen heb ik 1 team gesponsord voor 30 euro. Weet zeker dat de kinderen de t-shirts helemaal afdragen totdat de gaten erin vallen, hahaha.....

Nog eventjes en dan kan ik mijn post die ik nog heb gekregen in Ghana ophalen. Miriam (een vrijwilliger) neemt dat voor mij mee en spreek binnenkort even wat met haar af. Ook neemt zij als het goed is de tassen mee die ik heb laten maken voor mijn zusjes en moeder. Had namelijk een aantal stofjes gekocht op de markt voor tassen, maar er was geen tijd meer om ze te laten maken. Ben heel benieuwd hoe ze zijn geworden. Al Hassan, een van de gehandicapten heeft de tassen gemaakt en doet dat heel secuur. Erg leuk dat ik hem zo nog een beetje inkomsten heb kunnen geven.






  • 16 Maart 2009 - 14:18

    Karin Ellen:

    Wat ontzettend leuk die foto's!!!!!!
    Hoe gaat het nu met je (en je familie)?

    liefs karin

  • 16 Maart 2009 - 20:05

    Marianne:

    Hallo Karin,

    Van de zomer ga ik 5 weken ontwikkelingswerk doen in het noorden van Ghana (vlakbij Tamale). Bij het zoeken naar wat informatie kwam ik op jouw site terecht. Wat heb je een onwijs leuke reis achter de rug zeg!! Hoe meer ik van je site lees, hoe meer zin ik heb om weg te gaan.

    Ik heb gelijk nog even een vraagje aan je. Het project waar ik aan mee ga werken duurt 7 weken. Helaas moet ik zelf (vanwege mijn werk) na 5 weken terug. Ik denk erover om een binnenlandse vlucht van Tamale naar Accra te nemen, aangezien ik in mijn eentje terug moet. Ik zag dat jij dat ook hebt gedaan. Hoe is dat bevallen? Zijn die vluchten betrouwbaar? Kun je erop vertrouwen dat ze ook daadwerkelijk op het afgesproken tijdstip en dag vertrekken? En kun je veilig een dag alleen in Accra verblijven?

    Ik ben erg benieuwt naar je ervaring hiermee. Mijn mailadres is: mardoes@hotmail.com.

    Kom vooral lekker bij van je reis, geniet nog even na en heel veel sterkte met je thuissituatie.

    Groeten,
    Marianne

  • 17 Maart 2009 - 09:38

    Fancy:

    Heej wat leuk!! Weer een verhaaltje!! Ga nu nog ff de foto's kijken..
    Was leuk je zaterdagavond weer ff gesproken te hebben!!

    Liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hasselt

Karin

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 73476

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 02 April 2010

Nepal, het dak van de wereld

16 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: