Mijn plannen staan vast - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu Mijn plannen staan vast - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

Mijn plannen staan vast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 September 2008 | Nederland, Hasselt

Hallo allemaal,

Zoals waarschijnlijk de meesten van jullie al weten ga ik 16 januari 2009 naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik heb drie maanden onbetaald verlof gekregen, dus dat zit wel snor. Via de organisatie Vrijwilligafrika (Kidz Active) ga ik in Tamale (hoofdstad Noord-Ghana) werken op een project met lichamelijk gehandicapte vrouwen. Gehandicapte mensen worden namelijk helemaal niet geaccepteerd in Ghana en verstoten door de familie. Als kinderen met een handicap worden geboren, zullen ze deze doden. Samen met waarschijnlijk nog 2 vrijwilligers ga ik ze (ongeveer 10 vrouwen) les geven in handvaardigheid, rekenen en Engels. 's Middags kunnen we ze helpen met hun eigen bedrijfjes. Deze hebben ze kunnen opzetten door middel van een microkrediet die ze is verstrekt door de organisatie. De spullen die ze maken bv. kleding, tasjes en pap gaan we dan ook verkopen, zodat er inkomsten komen en de lening terugbetaald kan worden.

De eerste week zal ik een introductie week hebben, zodat ik een beetje kan wennen aan alles. Ik zal dan ook een aantal woordjes Dagbanli (plaatselijke taal Tamale) leren. Dat zal vast goed van pas komen, want alleen de hoger opgeleide mensen spreken Engels, terwijl het de voertaal van het land is.

Ik zal verblijven bij een gastgezin, dus ben erg benieuwd wie mijn "papa, mama broertjes en/of zusjes" worden. De eerste 7 weken zal ik in de stad wonen en daarna ga ik 3 weken in een lemen hut op het platteland bivakeren. Dat wordt echt helemaal back to basic. Het lijkt mij geweldig om zo tussen de mensen te leven. Maar zal wel enorm moeten wennen aan de cultuur met de vele gewoontes. Zo moet je bv niet gaan ruiken aan het eten, want dat is onbeleefd. En het is weer wel beleefd om niet je hele bord leeg te eten. De knieen moeten altijd bedenkt zijn met kleding. En je eet en zwaait met je rechterhand, want je linkerhand is onrein. Nou, je moet het allemaal maar weten hoor.

De laatste twee weken komt William mij opzoeken. Zo kan ik hem ook de projecten laten zien en alle mensen ontmoeten etc. Ook willen we samen nog wat van het land zien.

Ik hoop dat ik jullie op de hoogte kan houden met deze site. Ben trouwens erg benieuwd hoe de internetcafe's zijn, internet zal wel super langzaam zijn, maar goed.

Moet me nu even bezig gaan houden met de voorbereidingen zoals; verzekeringen, visum aanvraag, inentingen, bankzaken (je kunt daar namelijk helemaal niet pinnen, niet echt handig), wat moet er allemaal mee enz. enz. enz.

Verder ben ik op het moment bezig om een sponsering op poten te zetten. Het zal in de vorm van een loterij zijn, maar daar horen jullie z.s.m. meer over. Ik zou het namelijk super gaaf vinden om iets extra's te kunnen doen voor het project dat ik ga begeleiden. Weet op het moment nog niet precies waar ik dan aan moet denken, maar dat komt vanzelf. Misschien dat er wat mensen aan een nieuwe rolstoel toe zijn of dat er nog lesmateriaal moet komen ofzo.

Groetjes Karin

O ja, hier nog even de websites van de organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk ga doen.

www.vrijwilligafrika.nl
www.kidzactive.nl






  • 29 September 2008 - 20:45

    Nicole Ter Morsche:

    Heeey Karin!!!

    Ik ga je zeker in de gaten houden, veel succes alvast met alle voorbereidingen!!

    Liefs Nicole

  • 30 September 2008 - 00:34

    Peter Ten Klooster:

    He Karin,
    Klinkt goed allemaal. Veel plezier daar! Maar als het goed is zie ik jullie nog wel voor die tijd.

  • 30 September 2008 - 00:34

    Peter Ten Klooster:

    He Karin,
    Klinkt goed allemaal. Veel plezier daar! Maar als het goed is zie ik jullie nog wel voor die tijd.

  • 30 September 2008 - 05:18

    Annemarieke:

    Hey Karin,
    nou, wij zullen je tzt zeker gaan "volgen" op je grote avontuur!
    Succes met de voorbereidingen en we spreken elkaar.
    Groetjes Annemarieke

  • 30 September 2008 - 06:00

    Patricia:

    wat gaaf joh. een hele ervaring lijkt mij. zie je daarvoor vast nog wel,maar veel succes emt alles. groetjes patricia

  • 30 September 2008 - 06:14

    Mariska:

    Ik hou je in de gaten!!!
    Succes met alles!

  • 30 September 2008 - 06:30

    Helga Van Hasselt:

    Hé Karin, wat gaaf! ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je een top tijd tegemoet gaat. We hebben elkaar dit jaar niet gezien met Euifeest :-) verder alles goed met je? met ons gaat het goed, lekker druk zoals altijd
    groetjes helga

  • 30 September 2008 - 06:38

    Elly Van Essen:

    Hoi Karin,
    Ik vind het super dat je dit gaat doen. Geweldig gewoon, wat een ervaring zal dit ook voor je zijn. We wensen je heel veel succes met alle voorbereidingen. En we hopen dat je veel voor die mensen daar kunt betekenen en zo de liefde van God ook kunt laten zien.
    groeten, ook namens de 'rest'
    ( tante ;-) ) Elly.

  • 30 September 2008 - 06:43

    Arie En Gerda:

    Hoi Karin!
    Wat een uitdaging (ook voor William), super joh! We gaan je zeker volgen en wensen je succes met alle voorbereidingen!

  • 30 September 2008 - 06:50

    Jitske:

    Ik vind het echt super van je. Succes met alle voorbereidingen en ik ga zeker proberen je te volgen

    Groetjes Jitske

  • 30 September 2008 - 06:55

    Fancy:

    Heej Karin..
    Zoals ik al had gezegd, super wat je gaat doen!!
    Heel veel succes bij alle voorbereidingen en we spreken elkaar hopelijk vast nog wel voor de tijd!!

    Groetjes..

  • 30 September 2008 - 08:29

    Anouk:

    Hoi Kaar,

    Helemaal gaaf wat je gaat doen!! Veel plezier en succes met de voorbereidingen en ik zal je volgen via deze site. Liefs, Anouk

  • 30 September 2008 - 08:55

    Alice:

    Veel succes met de voorbereidingen. Wij blijven je via dit blog volgen en zullen ook opa en oma laten lezen wat er speelt.

  • 30 September 2008 - 09:49

    Roos:

    Ik ga jou heus wel missen!! Heb me aangemeld hoor, dus dat zit wel snor!
    Eerst nog ''ff'' een maandje naar Argentinie! (ga ik lekker op ''kamers'' in Hasselt! :D)

    Liefs!

  • 30 September 2008 - 11:31

    Josch:

    Heel veel succes met de voorbereidingen en we blijven je zeker volgen.

  • 30 September 2008 - 12:15

    Annie Van DerKolk:

    Ha Karin,

    Wat mooi dat jij dit werk hoopt te doen. Het is een geweldige uitdaging en jij zult er zeker ernorm veel van leren en ontdekken dat wij hier in rijkdom leven.Succes met de laatste voorberedingen.Gods Zegen.
    Groeten tante Annie en de rest.

  • 30 September 2008 - 13:32

    Neef Gerrit:

    Hé nichtje (globalist),

    Op de familiedag heb ik je al bijzondere verhalen horen vertellen... maar nu komt het echt dichterbij! Eerst nog even 'aftellen' in het land van Maxima en Maradona ;-) om je daarna in een lemen hut op de Savanne te begeven! (What makes the difference?) Succes in alles (ook voor William) en een dikke knuffel uut Kamp'm,

    Madeleen & Gerrit

  • 30 September 2008 - 13:52

    Lydia:

    leuk om zo een beetje mee te krijgen wat je gaat doen
    groetjes Lydia

  • 30 September 2008 - 14:24

    Corina:

    Wat gaaf man! wat een avontuur knap hoor!!!

    als je nog een keertje tijd hebt moet ik eigenlijk nog een keertje bij je langskomen

    ik ga je in ieder geval volgen

    groetjes

    corina

  • 30 September 2008 - 15:51

    Jessica:

    Hey Karin!
    Wow het wordt nu wel allemaal heel echt hoor! Zelfs al de website goed voor elkaar!! Gaaf!
    Kus Jessica

  • 30 September 2008 - 17:08

    Roelian:

    He Karin, klinkt goed, heel veel plezier en ik ga zeker je verhalen lezen

  • 30 September 2008 - 18:24

    Niels En Fred:

    Leuk, leuk, geweldig!!! Krijg bijna (of helemaal) zin om zelf mee te gaan...!

    Ik spreek je snel,
    Kus Fred

  • 01 Oktober 2008 - 08:11

    Tante Bea:

    Hallo Karin;
    Wat geweldig mooi dat je je gaat inzetten voor onze medemens verweg. Ben je toch een beetje besmet in Cambodja? Liefs en Gods zegen.
    Oom Dick en tante Bea.

  • 01 Oktober 2008 - 15:05

    Germa:

    he stoere nicht!

    Op de familiedag had ik het nog niet helemaal meegekregen van je grote plannen! Gaaf hoor...
    We gaan je zeker "volgen" via de site.

    liefs Germa (en boys)

  • 01 Oktober 2008 - 19:18

    Hanneke:

    Wat stoer zeg. Erg spannend allemaal. Kun je wel zo lang zonder je mannetje. haha.

    Succes daar. Kom voor die tijd nog wel een x koffie drinken.

    Groetjes

  • 01 Oktober 2008 - 20:56

    Daan:

    hallo de plannen gaan dus toch door. Een paar maand terug vertelde je dat je dat wilde gaan doen, had er eignlijk nooit meer aan gedacht, veel succes in ieder geval als het zover is

    groeten van je neefje daan

  • 02 Oktober 2008 - 17:00

    Johan En Jenette:

    he karin we gaan je volgen veel plezier en succes in ghana

  • 02 Oktober 2008 - 22:39

    Jacolien:

    Oeps, ik dacht, laat ik even wachten met een berichtje, anders ben ik de eerste ofzo...Leuk hoor al zoveel reacties!
    Nog even en dan is het echt zover, spannend!!

    Kus, mam

  • 04 Oktober 2008 - 10:30

    Dennis En Saskia:

    Hoi Ka!!
    Wat een leuk idee deze site en erg gemakkelijk dat we zo op de hoogte kunnen blijven!! We zijn erg benieuwd naar je avonturen daar. Zien je voor dat je weggaat in elk geval nog wel weer effe! Gr. Dennis en Saskia

  • 20 Oktober 2008 - 10:09

    Kim:

    Hey Karin,

    Spannend allemaal hoor. Heel veel succes met de voorbereidingen en tot snel!
    (voor die tijd nog even vietnamezen? Anders moeten we straks ghanesen (ofzoiets... hihi)

    Kus kim

  • 25 Oktober 2008 - 07:10

    Leon En Ilona:

    Hey schoonzusje! Gaaf idee deze site! We houden je in de gaten hoor!! Enne, kunnen we al loten kopen? See you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hasselt

Karin

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 73475

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 02 April 2010

Nepal, het dak van de wereld

16 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: