Vaccinaties enzo.... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu Vaccinaties enzo.... - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

Vaccinaties enzo....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

25 Oktober 2008 | Nederland, Hasselt

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties die ik krijg. Echt super!

Vorige week naar Meditel geweest om even wat info te krijgen welke vaccinaties ik nog nodig heb. Ik had netjes mijn gele boeking(inentingsboekje) meegenomen, zodat de arts kon kijken wat ik nog nodig had. Het leek hem wel verstandig om ook voor Hypatitis B te prikken, en ik dacht waar heeft hij het over, deze heb ik al. Toen kwam er een discussie, want volgens hem stond het niet in mijn boekje. Dus ik dat boekje bij die arts uit z'n handen getrokken, want dat stond op de achterzijde van de bladzijde. Ik sloeg de bladzijde om, maar geen stempel te bekennen. Ik dacht echt dat ik gek werd, wist zeker dat ik daar een stempel voor had gekregen, begreep er dus helemaal niets van. Opeens kwam een helder moment, ik had het boekje van William meegenomen, hahahaha......wat een blunder. Moest dus 's middags weer komen met mijn eigen boekje en toen een mooie stempel erin gekregen voor Cholera, verder hoefde ik gelukkig die dag geen prikken.

De volgende dag had ik al een proefpakketje met malariapillen op de deurmat liggen die de arts mij had voorgeschreven. Drie weken voordat ik heen ga moet ik al beginnen met slikken. Lariam heeft veel bijwerkingen, je kunt er heel lusteloos en down van worden ook kun je behoorlijke nachtmerries ervan krijgen. Maar het is wel het beste malariamiddel dat je kunt krijgen als je voor een lange periode in een malaria gebied bent. Dus moet maar zien wat het met mij doet, hoop dat ik er niet al te veel last van krijg. Het is eventueel nog mogelijk om over te stappen op een ander middel.

Omdat Meditel niet alle prikken mag geven moest ik ook nog naar de GGD. Daar hebben ze mij woensdag nog een spuit in de arm gezet, fijn. En een afspraak gemaakt bij de tuberculose afdeling voor begin december. Ze gaan dan een Mantouxtest doen. Bij deze huidtest wordt in de huid van de linkeronderarm een kleine hoeveelheid vloeistof geinjecteerd. Na een aantal dagen moet ik dan weer langs komen om te kijken of ik geinfecteerd ben met tuberculose of niet. 8 weken nadat ik terug ben uit Ghana moet ik nog een keertje langs komen, dan gaan ze me weer testen of ik daar niet ben besmet.

Verder heb ik van de week eindelijk mijn verzekeringen geregeld. Heb een aantal verzekeringen naast elkaar gelegd om te kijken welke de beste dekking heeft, wat een gedoe. Ook heb ik een Visa credit card aangevraagd, want dit is de enige credit card die schijnt te werken in Ghana. Pinnen kun je daar helemaal niet, lijkt mij best lastig, maar goed.

30 november ga ik weer naar Dordrecht toe voor een deelnamedag. Alle vrijwilligers die in december, januari en februari die kant op gaan, komen naar die dag. Dus dan kun je alvast kennis maken met iedereen. Verder komt er iemand van het Tropencentrum een praatje houden en zullen er 'oud" vrijwilligers zijn.

Ben de laatste weken ook druk geweest met de inzamelingsactie. Vorige week zondag heb ik samen met Roos een mooie flyer gemaakt en vanaf december zal ik loten gaan verkopen om zo de projecten daar te steunen. Dus niet al je geld aan sinterklaas cadeautjes uitgeven, hahaha......


  • 25 Oktober 2008 - 20:59

    Barry En Stefanie:

    Wel heftig zeg, al die prikken, 't lijkt mij geen pretje! Maar 't is voor het goede doel en we willen je niet ziek terug, dus toch maar even doorbijten.
    Het ziet er mooi uit hoor, deze site, knap werk! Heb je flyer toch niet meer bekeken vanmiddag, zit ik te denken, vergeten! Komt wel binnenkort.
    We houden je in de gaten, hoor!!
    Eerst nog lekker samen genieten in Argentinië.
    Liefs Barry en Stefanie

  • 27 Oktober 2008 - 18:45

    Karin:

    Hahahaha wat een blunder van je bij Meditel hihiii.
    Gelukkig dat je al een boel prikken gehad had, scheelt toch weer!

    liefs karin

  • 27 Oktober 2008 - 19:07

    Harmke:

    Leuk om weer even wat van je voorbereidingen te lezen. Blijft toch altijd "leuk" die prikken. Hopelijk niet te veel last gaan krijgen van je malariapillen. Succes met het vervolg.

    liefs Harmke

  • 30 Oktober 2008 - 11:34

    Frederieke:

    Sinterklaas geeft kadootjes, toch? Wij krijgen alleen maar, dus hebben allemaal vast wel iets over..;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hasselt

Karin

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 73483

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 02 April 2010

Nepal, het dak van de wereld

16 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: