Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Karin Riezebosch-Palland - WaarBenJij.nu

Mole National Park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 Februari 2009 | Ghana, Tamale

Wat doen de vele reacties op mijn vorige bericht mij goed. Het idee dat er zoveel mensen aan je denken is echt grandioos en geeft veel kracht om door te gaan.

Afgelopen vrijdag zijn we met z'n elfen naar Mole National Park gegaan. Om 13.30u zou de bus vertrekken, maar dat werd uiteindelijk twee uur later. In Ghana moet je echt geduld hebben met alle dingen. Gelukkig was er genoeg te zien op het busstation het was er een drukte van jewelste. De bus werd helemaal volgepropt met mensen. In het super smalle gangpad stonden ook nog enorm veel mensen. Alles ging mee de bus in, enorm veel dozen met etenswaren, die later afgeleverd worden bij de dorpjes op onze route, tassen en zelfs een tv. Het was echt super warm, dus al mijn kleren waren in no-time drijfnat van het zweet. Gelukkig was ik niet de enige die het warm had, hahaha.....Wat een gestink in zo'n bus zeg. En dan komt er ook nog eens een vrouw naast je staan met een enorme reet die half over je heen hangt, fijn. Ze wurmt zich met haar gat op een emmer in het gangpad. In die emmer zat dus heerlijke vis, ehummm.....wat een lucht. Was blij toen de bus ging rijden en er een beetje frisse lucht door de bus ging. 's Avonds zijn we bij ons motel met kleren en al het zwembad in gesprongen, heerlijk.

De volgende dag hebben we met een gids door het park gewandeld. Het was echt geweldig, want na 10 minuten lopen zagen we de eerste olifant al. Dus we waren helemaal happy en hij was ook super dichtbij. Rondom het motel lopen heel veel brutale apen. Als je even niet oplet dan hebben ze je eten te pakken van het bord of gaan er vandoor met je drinken. Ook lopen er heel veel zwijntjes rond.

Onze kamer was echt prima alleen jammer dat er geen water uit de douchekop kwam. Had me de hele week al verheugd op een douche, maar goed, dat zat er niet in, hahaha.....Red mij tegenwoordig ook prima met een emmer hoor.

Was blij met dit weekendje, want had zo een beetje afleiding. Ik zal even wat foto's plaatsen, dan kunnen jullie zien hoe het was. Heb nog heel veel te vertellen, maar dat komt later.

• 09 Februari 2009 - 15:25

Sytske:

Hey Karin,

Mooi om al je belevenissen zo te kunnen lezen! Knap dat je ondanks het nieuws over je moeder zo probeert te genieten. Sterkte & een hele mooie tijd verder!

groetjes,
    Sytske

• 09 Februari 2009 - 15:51

Dennis En Saskia:

Hoi Kaatje!!
    Super leuke foto's joh!!
    Je kunt echt super dichtbij komen.
    En die emmer, ach joh, het is maar net wat je gewend bent, als je straks weer thuis bent wil je alleen nog maar een emmer en vind je een douche overbodige luxe!!! Nou meissie, hou je taai en probeer er nog lekker van te genieten! Den en Sas

• 09 Februari 2009 - 16:01

Anjetha:

Hey Karin!
    Gave foto's (vooral die van die olifant :D)

Geniet er van meid!

• 09 Februari 2009 - 16:05

Nicole:

Heey Karin,

Wat leuk om weer een berichtje van je te kunnen lezen! Mooie foto's!!

• 09 Februari 2009 - 16:09

Marion:

hey karin,fijn dat je je weer een beetje beter voelt!!!super tof!!maar hier alles ook goed en ik heb ff opgezocht via skipe!!!misschien spreken we elkaar binnenkort!!!groetjes marion

• 09 Februari 2009 - 17:09

Oma Palland:

Fijn om iets van jou te zien en te horen. 't Zal moeilijk voor je zijn om op zo'n afstand met verdriet om te gaan. We leven allemaal met jou ouders en zussen mee en bidden voor hen, vooral voor je mama en Esther.
    Hartelijke groeten van oma.

• 09 Februari 2009 - 17:15

Jessica:

Ha lieverd!
    Mooie foto's!! Toch fijn zo'n nieuwe camera ;-) En heerlijk even een weekendje weg. Kan me voorstellen dat een beetje afleiding nu wel welkom is. Hoe gaat het verder met het project dan?
    Spreek je snel weer.
    Dikke kus ook van Peter!

• 09 Februari 2009 - 17:38

Tante Bea:

Hallo Karin,
    Wat ingewikkeld allemaal
    he? Vandaag toch gehoord van een lichtpuntje,dus we bidden en hopen op betere berichten.Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. we hebben de foto's bekeken.Liefs, groetjes en sterkte zo ver bij je familie vandaan en bij William natuurlijk. oom Dick en tante Bea.

• 09 Februari 2009 - 18:21

Deborah:

Hey Karin!

Door hyves ken ik deze link en volg ik je verhalen! Wat zal je op het moment een dubbel gevoel hebben, knap dat je toch gewoon doorgaat. Ik hoop dat je vandaag een hoopgevend bericht hebt ontvangen.
    Sterkte en toch ook veel plezier bij de mooie dingen daar!

Groetjes,
    (ex klasgenoot)Deborah

• 09 Februari 2009 - 20:03

Geesje:

hoi karin
    geweldig die foto's erbij daardoor kan ik me een veel betere voorstelling van alles maken ,hou je taai en probeer te genieten van alle nieuwe belevenissen
    groetjes van geesje

• 09 Februari 2009 - 21:19

Bertus:

Wat een mooie foto's op jouw site en wat beleef je veel. Zelfs oma heeft al een bericht geplaatst, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.Vanmiddag zei je dat het nu best wel moeilijk is allemaal, maar ik bedacht dit: Mensen helpen was je doel en dat doe je nu. We zijn erg trots op je en blijf hier vooral mee doorgaan. Gelukkig heb jij daar, net als wij hier, ook heel veel armen om je heen op de moeilijke momenten. Wij bidden en hopen dat alles goed komt met Esther en mamma.
    Liefs van jouw pappa

• 10 Februari 2009 - 06:27

Patricia Klaver:

hoi hoi.
    zo te horen gaat het ondanks het vervelende bericht van thuis, toch goed met met je. het is toch moeilijk als je zo verweg bent en je hoort zulk nieuws. gelukkig heb je veel te zien en afleiding. maak er iets leuks van en over een paar weken kun je weer lekker douchen hahhaha. groetjes patricia

• 10 Februari 2009 - 06:32

Hester:

wat een mooie belevenis.
    wat doen jullie leuke dingen zeg om jullie werk heen!!

hopelijk heb je snel duidelijkheid over je moeder!!denk aan je!!
    veel sterkte daar en geniet ervan.

• 10 Februari 2009 - 07:05

Ria:

Hoi Karin,
    K Leef met je mee, het valt niet mee, om ver van het thuisfront te zitten, snap dat je het liefst nu bij je moeder wil zijn, er zijn zelfs vaste gasten die je missen , wij noemen ze decafeetje, het stelletje dat altijd komt koffiedrinken,
    wens je veel sterkte,
    groetjes Ria

• 10 Februari 2009 - 07:12

Fancy:

Heej..

Wat een mooi verhaal weer, hahaa.. Die vrouw die met haar reet half over je heen hangt.. haha.. Hoor het je al zo zeggen..
    Die olifant heeft anders ook niet een te kleine 2e slurf.. haha...
    Fijn dat de afleiding je goed doet!
    Veel succes er en probeer toch te genieten, ook al is het een moeilijke tijd!

Liefs..

• 10 Februari 2009 - 11:54

Harmke:

Gaaf om die dieren zo in het echt te zien. Ze zijn al groot maar in het echt is het helemaal bijzonder.
    Je schrijft je verhalen erg leuk. Je ziet het allemaal voor je ogen gebeuren....
    Succes maar weer. Ook mooi om te zien dat de kinderen heerlijk spelen met de speeltoestellen.
    liefs Harmke

• 10 Februari 2009 - 13:05

Gerrit & Madeleen:

Goedemiddag Karin,

Allereerst een compliment voor je beeldende manier van schrijven. ('brutale apen' = meer dan briljant) Als je weer thuis aan de Sportlaan bent schrijf je alle belevenissen nog maar een keer op en voor je het weet kun je ergens de AKO literatuurprijs op gaan halen. Hartverwarmend om te lezen hoe ook iedereen (!) digitaal met je meeleeft in deze onzekere tijden. Weet je gesterkt door familie en vrienden en een Liefhebbende God die altijd on-line is!

Dikke knuffel uit Kampen,

Gerrit & Madeleen

• 10 Februari 2009 - 14:33

Arno,Elize En Logan:

Hey Buurvrouw,

Je bent toch niet al te dicht bij die oliefant met die 2 slurfen gekomen? hahaha
    We hopen dat je het erg naar je zin hebt daar, ondanks het slechte bericht van thuis.
    Met Logan zijn we vorige week naar het zwembad geweest en dat vond hij wel leuk, kopje onder vond hij wat minder.

Groetjes de Buurtjes

• 10 Februari 2009 - 17:11

Jitske:

Heey lieve Karin

Ik hoop dat je ondanks alle ziekte die er in nederland is toch nog kunt genieten van je "werk" in Ghana.
    natuurlijk volg ik jou verhalen op de voet en hoor ik de helaas niet zulke postitieve berichten van je familie via school.

Heel veel strekte daar en we denken aan je.

Dikke knuffel Jitske

• 10 Februari 2009 - 19:30

Henk En Annie:

Lieve Karin,

Wij hebben weer internet, dus we kunnen je verhalen, belevenissen en foto,s weer zien. Mooi om zo met je mee te leven. De techniek staat ook voor niets he nu je zelfs oma en papa achter de computer hebt gekregen.
    Zeg Karin heel veel sterkte in deze moelijke tijd. Wij denken aan je.
    Liefs.
    Henk en Annie.

• 11 Februari 2009 - 11:16

Dineke:

He Ka

Wat gebeurd er toch veel in een paar weken tijd!!
    Ik hoop dat je ondanks alles wel kan genieten van je avontuur!!! Zet hem op en veel succes/sterkte daar.

Veel liefs Dineke

Ps: hoop dat mijn kaartje goed is aangekomen.

• 11 Februari 2009 - 19:20

Chermaine:

Wat leuk om al je avonturen te lezen en wat een gave foto's!
    Knap dat je ondanks de omstandigehden toch nog van al dat moois kan genieten!!

x Chermaine